黄色颜料

普通南方企鹅,长期接受约稿

擎天柱日记:当大黄蜂死了时我在想什么by普神圣约

我。。。OPB是真的吧?!是真的吧?!没什么好说了,锁了锁了


自然真理:

之前的联合宇宙赛博坦历史更新完毕:


https://naturerules.lofter.com/post/1ef90ea4_10916adf




接下来看一点大哥的日记







来自普神圣约的原文:


I had thought myself ended when Bumblebee fell ---- a moment of despair so great in me that all that Unicorn himself had ever done to destroy the Thirteen Primes was as nothing against it. Why him? Why not the millions of others who had passed that gate before him? I can't say, only that there was a special light in Bumblebee, and when it went out, my own faith went with him. I saw my death in the descent of the Dark Saber in Megatron's hand. I was surprised a little, disappointed. And then suddenly Megatron was no more. The reprieve was beyond belief. It shook me to my Spark and I felt suddenly with incredible force the fool I had been. I was not alone. I had never been alone. Prime or not. We, the Autobots, were one.


不一定理解准确的翻译:


当大黄蜂倒下的时候,我万念俱灰——那一刻的绝望如此剧烈,连宇宙大帝为了摧毁十三原神所做的一切都不能与之相比。为什么是他?在他之前去世的tf成千上万,为什么只是他(如此震撼我)?我不知道,只是,大黄蜂身上有着奇异的光芒,当那道光消逝了,我的信仰也随之而去了。我看见了自己将死于威震天手中的黑暗之刃下,我有点惊讶,失望的那种。然后突然之间,威震天不复存在了。我感到了无上的解脱,火种都为之摇曳,突然间我感到自己简直是个大傻瓜,我并不孤独,我从未孤独过,无论我是不是领袖。我们汽车人,万众一心。




***************************分割线***************************


以上全部直接翻译,我一点都没添油加醋。直白的心理描写之外,柱子的逻辑:bbb死了,他精神也死亡了;bbb活了,他感到不孤独了。接着的章节就是柱子突然之间就领悟了神谕“爱人相会即是终结”("Journeys end in lovers meeting"),普神和u球无法互相打败只能合二为一。


擎蜂真爱。

评论

热度(465)

  1. 共51人收藏了此文字
只展示最近三个月数据